یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پيام هيات مديره شرکت مخابرات ايران به مناسبت روز جهاني مخابرات

مخابرات

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲:۰۰


واپسين دهه هاي قرن بيستم به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات شهرت يافت و اين آوازه در پرتو جامعيت استثنائيِ صنعت مخابرات و نقش انکارناپذير آن در زندگي بشر متمدن امروز است.

وايمکس نيوز - سرمايه گذاري هايي که طـــي آن دوران به پژوهش در زمينه ارتباطات مخابراتي اختصاص يافت، به گونه¬اي حيرت انگيز، بيش از سرمايه گذاري در ساير صنايع بود؛ و اين خود دلالت بر ميزان اهميت و تاثيرگذاري اين صنعت در تمدن کنوني دارد.
شايد در آن روزگار برخي از کساني که با ويژگي مخابرات بيگانه بودند، چنين تصور مي کردند کـــه عصر طلايي ارتباطات همچون هر عصر ديگري سپري خواهد شد و در دهه¬هاي آغازين قرن بيست و يکم صنعت ديگري جايگزين آن شده و به عنوان صنعتي پيشرو، عصر جديدي را بــــه نام خود رقم خواهد زد. امـــا نه تنها چنين نشد، بلکه حدوث آن در دهه ها و چه بسا قرن هاي آينده نيز بسيار بعيد مي نمايد.
چرا که ماهيت فراگير ارتباطات مخابراتي توان رقابت هر صنعت ديگري را با خود، به کلي منتفي ساخته است و به همين دليل، ميزان توسعه ملي جوامع با معيار توانمندي شبکه مخابراتي آنها مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
افزون بر آن، تنوع شعارهايي که هر ساله به مناسبت سالگرد روز جهاني مخابرات (17 مي – 27 ارديبهشت) از سوي اتحاديه بين المللي ارتباطات راه دور(I.T.U) برگزيده مي شوند، بارزترين دلايل پيشتازي بي بديل اين صنعت است.
شعاري را که اتحاديه مزبور به روز جهاني مخابرات سال جاري اختصاص داده « زندگي بهتر در جوامع روستايي با فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي » ست. انتخاب شعارهايي از اين قبيل، اين حقيقت انکارناپذير را به ذهن متبادر مي سازد که نيازهاي ارتباطي جوامع شهري در کليت جهاني خود تامين شده و اکنون وقت آن است که جوامع روستايي نيز از مــــواهب ارتباطات مخابراتي بيش از پيش بهره مند شوند و شرکت مخابرات ايران با ارتباط رساني به بيش از 90 درصد روستاها اين رسالت تاريخي خود را به اتمام رسانده است.
آنچه مسلم است خصوصي سازي در مجموعه مخابرات ايران به عنوان تاريخ سازترين رخداد در اين مجموعه، بستر توسعه و تجهيز شبکه ارتباطي سرزمين پهناورمان را هموارتر ساخته و به تبع آن، توقع جامعه و سهامداران مخابراتي نيز افزون تر شده است؛ توقعي که تاکنون به گونه اي شايسته برآورده شده است.
شرکت مخابرات ايران بعد از خصوصي سازي، ضمن نگاه همه جانبه به توسعه با بهره برداري از بيش از 15 هزار پروژه و سرمايه گذاري يک هزار ميليارد توماني در اين بخش، توانسته است به ازاي هر سهم بيش از 700 ريال سود پرداخت کرده و رضايت سهامداران را جلب کند.
ترديدي نيست که اين دگرگوني بي سابقه و دوران گذار ملتهب آن، بيشترين بار مسووليتي و حتي رواني خود را به همکاران¬مان تحميل کرد.
ضمن تبريک فرا رسيدن سالگرد روز جهاني مخابرات و جامعه اطلاعاتي سال 90 به يکايک همکاران ارجمند، جا دارد يک بار ديگر از آنان به خاطر تلاش هاي بي دريغ و بردباري صميمانه شان تقدير کنيم.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو